Support Issues auf drupal.org nach X Tagen automatisch schliessen
am 15.09.2012 - 15:22 Uhr in
Hi
ich kämpfe mich seit Monaten durch Drupal.org Support Issues. Ich habe sogar ein Greasemonkey Skript, das mir einen großen roten Button macht, der auf einen Klick die Issue schließt, die Stati umbaut und einen Text hinschreibt.
Meine Idee ist Support Issues automatisch nach X Tagen zu schließen. Ich habe > 800 Issues geschlossen und 3 Beschwerden erhalten. Bedeutet für mich, das 797 Issues abgeschlossen, vergessen oder gar sinnlos waren bzw. geworden sind. Das muss wirklich nicht sein. Die 3 Beschwerden waren auch eher komisch, da es mehr darum ging, warum ich denn die issues schließe. 2 konnte ich lösen und sie waren sehr trivial. Hatte halt keiner Zeit zu. Einer lässt seine Issue wieder gammeln ohne neue Informationen zu geben die ich erbeten habe und er hatte schon eine Antwort, das die Issue eigentlich an ihm liegt. Für mich zeigt mein Vorgehen, das man die Support Requests wirklich dicht machen kann.
Also sollten wir einen Prozess finden, wie man das verständlich machen kann. Ich habe auch mit Webchick gesprochen und sie findet das grundsätzlich gut, wenn ich einen Prozess beschreiben kann, der keinem auf die Füsse tritt und Issues als "Das ist doch sinnlos!!!!" darstellt.
Ich versuche nun den Prozess zu finden und denke folgendes:
1. Issue mit Standard Text auf "fixed" setzen bzw. auf einen neuen Status "Needs more information".
2. Issue nach 4 Wochen schließen.
Das ist einfach und unkompliziert. Zur Zeit müssten wir "fixed" benutzen. Ich würde aber anbieten einen neuen Status der wie "fixed" funktioniert, aber netter aussieht.
Bitte helft mir einen neutralen bzw. netten Text zu finden, den wir automatisch unter die Issues schreiben. Ich habe diesen erstmal auf Deutsch geschrieben. Es wäre auch toll, wenn den dann einer übersetzen könnte.
Mein Nick steht da drunter, da ich diesen Text auch erst testen möchte. Später sollte da "d.o webmaster team" oder so drunter stehn.
Danke! :D
Liebe Drupal Mitstreiter die an dieser Issue gearbeitet haben,
diese Issue liegt nun schon für sehr lange Zeit in der Issue Queue und wurde leider nie gelöst. Drupal ist eine Open Source Projekt und alle helfen auf freiwilliger Basis. Dies ist nichts persönliches und nicht böse gemeint, aber vielleicht hatte niemand Zeit diese Issue zu behandeln. Oder sie ist zu komplex oder kann das Problem nicht verständlich darstellen.
Damit ist diese Issue nicht allein. Es gibt tausende Issues auf Drupal.org, die nie bearbeitet wurden oder bearbeitet werden konnte. Dies bedeutet das wir eine Welle aufbauen, die nicht mehr einfach zu bewältigen ist und ein Problem für das Drupal Projekt als ganzes darstellt. Bitte helft uns die Issue Queue kleiner und übersichtlicher zu halten.
Lest dazu bitte noch einmal "Making an issue report" und schaut, ob du der Issue Report verbessert werden kann. Testet dabei das Problem mit dem aktuellen Core und aktuellen Modulen. Vielleicht besteht das Problem ja auch gar nicht mehr, ist ein Duplikat oder wurde sogar schon in dieser Issue bearbeitet und nie geschlossen. Hilfe dafür kann man auch im IRC und in den User Groups finden.
Damit diese Issue allerdings nicht mehr liegen bleibt setze ich diese Issue auf "fixed". "fixed" bedeutet:
The issue has been resolved (usually by committing a patch). Issues that remain in this state without any additional comments will automatically be set to "closed (fixed)" after two weeks. This gives interested parties time to reactivate the issue if they see a problem with the fix and also allows time to see that a change has been made.
Wenn es neue Erkenntnisse zu dem Thema gibt, öffnet die Issue bitte wieder.
Viele Grüße
Kars-T
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Englische Übersetzung:Dear
am 15.09.2012 - 16:24 Uhr
Englische Übersetzung:
Dear Drupal campaigners who have worked at this issue,
this issue is now already lasting for a very long time in the queue and was unfortunately never solved. Drupal is a open source project and everyone is helping on free basis. This is nothing personal and meant no harm, but perhaps no one had time to deal with this issue or it is too complex or may not pose the problem comprehensible.
This issue is not the only one. There are thousands of issues on Drupal.org that have never been worked on or could be processed. This means that we are building a wave that is unmanageable and just a problem for the Drupal project in global. Please help us keep the issue queue smaller and more manageable.
Please read again, "Making an issue report" and see if you can improve the issue. Test the problem with the current Core and modules. Maybe the problem doesn't exist anymore, is a duplicate or has even been edited within this issue and never closed. Help can also be found for it on IRC and in the user groups.
In order this issue no longer remains, I put this issue to "fixed". "fixed" means:
The issue has been resolved (usually by committing a patch). Issues that remain in this state without any additional comments will automatically be set to "closed (fixed)" after two weeks. This gives interested parties time to reactivate the issue if they see a problem with the fix and also allows time to see that a change has been made.
If there is new information, please re-open the issue.
Hier mal der erste Entwurf für eine Übersetzung.
Übersetzung
am 17.09.2012 - 10:54 Uhr
Hey Danke! :)
Wollen wir mal:
Dear Drupal campaigners who have worked at this issue,
"Campainers"? Kenn ich ja nicht mal das Wort in dem Zusammenhang. :) Haben wir was "netteres"? "fellow community memebers" oder "Drupal enthusiasts"?
this issue is now already lasting for a very long time in the queue and was unfortunately never solved.
"this issue is lasting in the issue queue for a very long time and unfortunately was never solved."
Drupal is a open source project and everyone is helping on free basis.
"As Druapl is an..."
have never been worked on or could be processed.
"couldn't" oder?
or has even been edited within this issue and never closed.
"but never closed" oder?
Ich bin versucht diff zu benutzen, damit man die Änderungen einfacher sieht ;)
Neue Variante
am 19.09.2012 - 12:52 Uhr
Dear fellow drupalizers/committed drupalizers who have worked on these issues,
this issue is lasting in the issue queue for a long time already and has not been solved yet. As Drupal is an Open Source Project and whoever is helping does so on a voluntary basis. So this being so is not a personal matter and is not meant to harm somebody. Perhaps no one had time to deal with this issue or it is too complex or the problem has not been posed comprehensible.
This issue is not the only one. There are thousands of issues on Drupal Org which have never been worked on or could be processed. As a result we are building a wave which is unmanageable and presents a problem for the Drupal Project in a global sense. Please help us to keep the issue queue smaller and thus manageable.
Please read again, "Making an issue report" and see if you can improve the issue. Test the problem with the current Core and modules. Maybe the problem doesn't exist anymore, is a duplicate or has even been edited within this issue and never closed. Help can also be found on IRC and in user groups.
In order to avoid that this issue remains in the queue I put it to "fixed" which means:
The issue has been resolved (usually by committing a patch). Issues that remain in this state without any additional comments will automatically be set to "closed (fixed)" after two weeks. This gives interested parties time to reactivate the issue if they see a problem with the fix and also allows time to see that a change has been made.
If there is new information, please re-open the issue.
Hi, ich habs nochmal
am 19.09.2012 - 12:56 Uhr
Hi,
ich habs nochmal gegengeprüft:
Dear fellow drupalizers/committed drupalizers who have worked on this issue,
it is lasting in the issue queue for a long time already and has not been solved yet. As Drupal is an Open Source Project and whoever is helping does so on a voluntary basis. So this being so is not a personal matter and is not meant to harm somebody. Perhaps no one had time to deal with this issue or it is too complex or the problem has not been posed comprehensible.
This issue is not the only one. There are thousands of issues on Drupal.org which have never been worked on or could be processed. As a result we are building a wave which is unmanageable and presents a problem for the Drupal Project in a global sense. Please help us to keep the issue queue smaller and thus manageable.
Please read again, "Making an issue report" and see if you can improve the issue. Test the problem with the current Core and modules. Maybe the problem doesn't exist anymore, is a duplicate or has even been edited within this issue and never closed. Help can also be found on IRC and in user groups.
In order to avoid that this issue remains in the queue I put it to "fixed" which means:
The issue has been resolved (usually by committing a patch). Issues that remain in this state without any additional comments will automatically be set to "closed (fixed)" after two weeks. This gives interested parties time to reactivate the issue if they see a problem with the fix and also allows time to see that a change has been made.
If there is new information, please re-open the issue.
Gibts hier schon was neues zu
am 18.10.2012 - 11:17 Uhr
Gibts hier schon was neues zu berichten?
Noch nicht
am 18.10.2012 - 13:25 Uhr
Hi
nein noch nicht und ich bin froh, das diese Issue noch nicht geschlossen wurde ;)
Ich will die Tage mit dem Text so einige Issues schließen und die Reaktion abwarten. Auf alle Fälle will ich die Geschichte auf Drupal.org vor dem BadCamp bringen um dann vor Ort drüber zu reden.
Es hat begonnen
am 22.10.2012 - 10:01 Uhr
Ich hab den Text nochmal überarbeitet und das hier ist die erste Issue:
http://drupal.org/node/1259778#comment-6632226
Mein Grease Monkey Skript.
// ==UserScript==
// @name Drupal.org close old issues
// @namespace Karsihasi
// @grant none
// @description Opens the drupal.org issuequeue and looks for old support requests that have no response since at least 1 year. Than it closes them with a nice message.
// @include http://drupal.org/node/*
// ==/UserScript==
// Get Jquery from drupal.org.
var $ = unsafeWindow.jQuery;
// Get the post date of the last comment.
var timestamp = $('.submitted:last em').html();
// Get the timestamp of the last comment. We have to remove the exact time.
timestamp = Date.parse(timestamp.substr(0, timestamp.search(' at ')));
var now = new Date();
var date_diff = now.getTime() - timestamp;
// JS uses milliseconds. So * 100.
var last_year = 100 * 60 * 60 * 24 * 365
// Only show the button if:
// Older than one year.
// Is a support issue.
// Is not fixed.
if((date_diff > last_year) && $('#edit-category').val() == 'support' && $('#edit-sid').val() != 2) {
var button = $('<span style="margin:15px;padding:15px;font-size:20px;background-color:red;color:white;border: 1px solid red;cursor:pointer;">Close support Issue</span>');
button.click(function() {
$('#edit-project-info-assigned').val(0);
$('#edit-priority').val(2);
$('#edit-sid').val(2);
var message = (<r><![CDATA[Dear fellow Drupal enthusiasts,
this issue is now lasting for a very long time in the issue queue and was unfortunately never solved. As Drupal is a open source project everyone is helping on voluntary basis. So that this is was not solved is nothing personal and means no harm. But perhaps no one had time to deal with this issue, maybe it is too complex or did not pose the problem comprehensible.
But this issue is not the only one. There are thousands of issues on Drupal.org that have never been worked on or could not be processed. This means that we are building a wave that is unmanageable and just a problem for the Drupal project as a whole. Please help us keep the issue queue smaller and more manageable.
Please read again, "<a href="http://drupal.org/node/73179">Making an issue report</a>" and see if you can improve the issue. Test the problem with the <strong>current</strong> Core and modules. Maybe the problem doesn't exist anymore, is a duplicate or has even been solved within this issue but never closed.
Help can also be found for it on <a href="http://drupal.org/irc">IRC</a> and in the <a href="http://groups.drupal.org/">user groups</a>.
In order this issue no longer remains, I put this issue to "<a href="http://drupal.org/node/156119">fixed</a>".
If there is new information, please re-open the issue.
]]></r>).toString();
$('#edit-comment').val(message);
$('#edit-submit').click();
});
$('#comment-form').prepend(button);
}
Dann werd ich das Ganze auch
am 22.10.2012 - 12:56 Uhr
Dann werd ich das Ganze auch mal nutzen und ein paar Issues dicht machen ... ;)
Wenn ich mir das hier so anschaue, haben wir eine Menge Arbeit: http://drupal.org/project/issues/drupal?order=last_comment_timestamp&sor...
Keine Bugs
am 22.10.2012 - 13:18 Uhr
Du hast da Bugs mit in der Liste. Die bilden ein ganz anderes Problem, da hier wirklich wichtige Dinge dabei sein können. Wir haben ja legendäre Issues die Jahre gebraucht haben...